Η καθηγήτρια πνευμονολογίας Αναστασία Κοτανίδου, επικεφαλής της ιατρικής ομάδας που ανέλαβε τον Ιεράρχη – Μεταφέρθηκε εσπευσμένα με αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας από τα Τίρανα στην Αθήνα. Στο νοσοκομείο «Ευαγγελισμός» διακομίσθηκε το απόγευμα της Παρασκευής ο Αρχιεπίσκοπος Τιράνων, Δυρραχίου και πάσης Αλβανίας Αναστάσιος. Τις τελευταίες ημέρες είχε ασθενήσει με ίωση, όμως η κατάσταση της υγείας του επιδεινώθηκε κι έτσι κρίθηκε αναγκαίο να μεταφερθεί στην Αθήνα.

Η διακομιδή του έγινε με αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας, στο οποίο επέβαινε εκπαιδευμένο προσωπικό του  ΕΚΑΒ (ένας γιατρός και δύο διασώστες) για αεροδιακομιδές. Το αεροσκάφος απογειώθηκε από τα Τίρανα λίγο μετά τις 18.30 και προσγειώθηκε  στην Ελευσίνα μία ώρα αργότερα. Τον Αρχιεπίσκοπο συνοδεύουν συνεργάτες του κληρικοί. «Οι Ένοπλες Δυνάμεις έχουν διαθέσει, κατόπιν αιτήματος του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας (ΕΚΑΒ), αεροσκάφος C–27J για την αεροδιακομιδή του Αρχιεπισκόπου Αλβανίας κ. κ. Αναστάσιου από τα Τίρανα στην Αθήνα. Βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία έγκρισης διπλωματικών αδειών, μέσω των αρμόδιων αρχών», γνωστοποίησαν νωρίτερα πηγές του Υπουργείου Άμυνας.

Οι πληροφορίες για την κατάσταση της υγείας του να είναι συγκεχυμένες.  Πάντως, η κατάστασή του μέχρι στιγμής κρίνεται ελεγχόμενη, ενώ σύμφωνα με αναφορές πάσχει από κάποια λοίμωξη ενώ έχει υποστεί και γαστρορραγία. Ο Αρχιεπίσκοπος υποβλήθηκε σε εργαστηριακές εξετάσεις προκειμένου να αποφασίσουν οι γιατροί εάν θα νοσηλευτεί σε ΜΕΘ ή σε απλό δωμάτιο. Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ, δεν είναι διασωληνωμένος και επικοινωνεί με το περιβάλλον. Αργότερα έγινε γνωστό πως νοσηλεύεται σε απομονωμένο μονόκλινο θάλαμο του 10ου ορόφου όπου και θα έχει εντατική φροντίδα, παρόμοια με αυτή μιας Μονάδας Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ).

Ιατρικές πηγές αναφέρουν πως τον Αρχιεπίσκοπο έχει αναλάβει η καθηγήτρια Πνευμονολογίας και εντατικής θεραπείας Αναστασία Κοτανίδου με την ομάδα της. Ο 95 χρόνος ιεράρχης νοσηλεύτηκε αρχικώς με εποχική ίωση στις 30 Δεκεμβρίου σε νοσοκομείο των Τιράνων, ωστόσο η κατάσταση της υγείας του από χθες παρουσίασε επιδείνωση. Τότε, σε ανακοίνωση στο λογαριασμό του Αρχιεπισκόπου στο Facebook αναφερόταν: «Ο Μακαριότατος Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας κ. Αναστάσιος εισήχθη προληπτικά στο νοσοκομείο Υγεία Τιράνων για παρακολούθηση, ύστερα από εμφάνιση εποχιακής ίωσης. Η κατάσταση της υγείας του είναι απολύτως σταθερή, οι θεράποντες ιατροί εκφράζουν την αισιοδοξία τους».

Υπενθυμίζεται ότι τον Νοέμβριο του 2020 είχε νοσηλευτεί ξανά στη ΜΕΘ του νοσοκομείου «Ευαγγελισμός» με κορωνοϊό. Ο Μακαριώτατος κ.κ.Αναστάσιος διακονεί την ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας από το 1991 και είναι κατά κυριολεξία εκείνος που την έφτιαξε. Επίσης είναι ένας εκ των πλέον δημοφιλών ταγών της Ορθοδοξίας και είναι ο άνθρωπος που ανέστησε την Ορθόδοξη Εκκλησία της Αλβανίας κατ΄επιλογή του Οικουμενικού Πατριαρχείου, που στη συνέχεια παραχώρησε αυτοκεφαλία στην Εκκλησία της Αλβανίας.

Ιατρικό Ανακοινωθέν αναμένεται από το νοσοκομείο «Ευαγγελισμός», όταν θα ολοκληρωθούν οι εξετάσεις και οι γιατροί θα έχουν μια πιο σαφή εικόνα για την κατάσταση της υγείας του.

Πηγή είδησης – εικόνας

https://www.zougla.gr/greece/me-loimoxi-kai-gastrorragia-nosilevetai-ston-evangelismo-o-archiepiskopos-alvanias-anastasios/

Η Ομάδα του GreekHumans

0 comment 81 views
0 FacebookTwitterEmail

Η σημερινή πρόταση της ιστοσελίδας μας αφορά σε ετήσιο χορό.

Ειδικότερα, μία υπέροχη μουσικοχορευτική βραδιά με το μουσικό σχήμα Asma έρχεται στις 25 Ιανουαρίου 2025 στο κέντρο εκδηλώσεων “Κτήμα Miravall” στο Διονυσίου Χαλκιδικής.

Μαζί μας οι μουσικοί:

  • Κωνσταντίνα Πετρινιώτη στο τραγούδι
  • Αστέριος Τράκας στο βιολί
  • Ελισάβετ Τράκα στο λαούτο
  • Δημήτρης Μπίλης στο κλαρίνο
  • Στέφανος Ζεράι στη γκάιντα και το καβάλι
  • Νίκος Βαρελάς στα κρουστά

Τιμή εισόδου με πλήρες μενού και απεριόριστο ποτό 25€/ άτομο & 15€/άτομο το παιδικό μενού.

Καλώς να ορίσετε!

Πηγή πληροφόρησης – φωτογραφίας

https://www.facebook.com/profile.php?id=100009810547244

Η Ομάδα του GreekHumans

0 comment 109 views
0 FacebookTwitterEmail

Η σημερινή πρόταση αφορά στο βιβλίο της Τίνας Μιχαηλίδου με τίτλο «Και στα Καλύτερα» των εκδόσεων «24 Γράμματα».

Το Πριν!

«Η κατάθλιψη όμως είχε χτυπήσει κόκκινο κι εγώ είχα πιάσει τότε πάτο. Κοιτούσα το ταβάνι σαν χαμένη, συνέχεια έκλαιγα και κοιμόμουν με τις ώρες…»

Το Μετά!

«Η ανάμνηση του Δημήτρη είχε φύγει, ήταν πλέον φάντασμα και παρελθόν σαν να τον είχα ξορκίσει. Ναι μεν φοβόμουν, αλλά δίπλα στον Γιάννη ένιωθα και νιώθω μια ασφάλεια που είχα χρόνια να την νιώσω…»

Το «Και στα Καλύτερα!» που είναι η συνέχεια του Best Seller (Νοέμβριος 2022) «Και μη Χειρότερα!» βλέπουμε τις 11 Ηρωίδες μου και τους 11 πρώην τους να έχουν αλλάξει ριζικά ως προς το καλύτερο.

Άλλωστε, ποτέ κανείς δε μένει στάσιμος σε έναν πρώην και σε έναν χωρισμό, η ζωή προχωράει και τα καλύτερα κάποια στιγμή έρχονται χωρίς πίεση απλά με μαγικό τρόπο.

Και όπως λέει μια από τις Ηρωίδες:

«Να χαμογελάς πάντα αληθινά, ακόμα και στις πιο δύσκολες στιγμές σου, διότι σου αξίζει και γιατί σου πάει!!!»

Από όλους εμάς στο καλοτάξιδο Τίνα!

Σύντομο βιογραφικό της Τίνας Μιχαηλίδου

Η Παναγιώτα Α. Μιχαηλίδου – ή ό πως αλλιώς τ ην φωνάζουν από μωρό Τίνα Α. Μιχαηλίδου- κατάγεται από την Λευκωσία της Κύπρου, έχει μεγαλώσει στην Αθήνα, είναι απόφοιτη του Αρσάκειου Ψυχικού και έχει σπουδάσει στο ΕΚΠΑ Κοινωνική Θεολογία και Θρησκειολογία και έχει τελειώσει τη σχολή ΔΙΕΚ Βοηθός Νοσηλευτή στην Ειδικότητα των Ειδικών Παθήσεων (Νευρολογία-Ψυχιατρική).

Τα τελευταία χρόνια γράφει για σχέσεις, κυρίως όμως για χωρισμούς μέσα από τις δικές της εμπειρίες στο προσωπικό της site

(www.tinamichaelidou.gr),

αλλά και μέσα από άλλα site ή έντυπα.

Μπορείτε να προμηθευτείτε το βιβλίο από εδώ

https://24grammata.com/product/70964/

Η Ομάδα του GreekHumans

0 comment 134 views
0 FacebookTwitterEmail

Της Βάσιας Κεσίδου*

Περίληψη

Η Magna Carta (1215) θεωρείται ένα από τα πιο καθοριστικά νομικά ντοκουμέντα στην ιστορία της δυτικής συνταγματικής σκέψης, εμπνέοντας σημαντικούς στοχαστές μέσα στους αιώνες: από τον Thomas Jefferson στον Mahatma Gandhi. Αρχικά, ως μια συμφωνία ειρήνης μεταξύ του βασιλιά Ιωάννη της Αγγλίας και των ευγενών του, η Magna Carta είχε μακροχρόνιες επιπτώσεις στην ανάπτυξη νομικών αρχών όπως η δίκαιη δίκη, το κράτος δικαίου και τα ατομικά δικαιώματα. Το παρόν άρθρο εξετάζει το ιστορικό πλαίσιο, τις βασικές διατάξεις και τη μακροπρόθεσμη σημασία της Magna Carta, σημειώνοντας την επίδρασή της σε νομικές και πολιτικές εξελίξεις, ιδίως στην Αγγλία και τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Εισαγωγή

Στις 15 Ιουνίου 1215, ο βασιλιάς Ιωάννης της Αγγλίας, αντιμέτωπος με μια επανάσταση από τους ευγενείς του, αναγκάστηκε να σφραγίσει ένα έγγραφο το οποίο θα άλλαζε για πάντα την πορεία της νομικής ιστορίας. Η Magna Carta, γνωστή και ως «Magna Carta Libertatum» ήταν ένα σύνολο 63 άρθρων που ασχολούνταν κυρίως-όχι όμως αποκλειστικά- με μεσαιωνικά ζητήματα, όπως η φορολογία χωρίς εκπροσώπηση και τα ατομικά δικαιώματα. Αν και αρχικά προοριζόταν ως μέσο διαπραγμάτευσης για την αποκατάσταση της ειρήνης, η Magna Carta έθεσε τα θεμέλια για την ανάπτυξη συνταγματικών αρχών που αργότερα ενσωματώθηκαν στο κοινοτικό και συνταγματικό δίκαιο παγκοσμίως.

Η Magna Carta θεωρείται συχνά ως θεμέλιο της δημοκρατικής διακυβέρνησης, ιδιαίτερα όσον αφορά τον περιορισμό της απόλυτης μοναρχικής εξουσίας. Σε αυτό το άρθρο, θα εξετάσουμε το ιστορικό πλαίσιο της Magna Carta, τις βασικές της διατάξεις και την βαθιά και διαρκή της επίδραση στα νομικά συστήματα των επόμενων αιώνων.

Ιστορικό Πλαίσιο

Η Magna Carta γεννήθηκε από μια περίοδο πολιτικής και κοινωνικής αναταραχής στην Αγγλία. Ο βασιλιάς Ιωάννης (1199–1216) ήταν ιδιαίτερα αντιπαθής λόγω της βαριάς φορολογίας, των στρατιωτικών του αποτυχιών και του αυταρχικού τρόπου διακυβέρνησής του. Η βασιλεία του χαρακτηριζόταν από συγκρούσεις με την αριστοκρατία και την Εκκλησία. Ιδιαίτερα, οι ευγενείς της Αγγλίας είχαν απογοητευτεί από τις προσπάθειες του Ιωάννη να κεντρικοποιήσει την εξουσία και να επιβάλει οικονομικά βάρη σε αυτούς, κάτι που οδήγησε σε μια στρατιωτική επανάσταση[1].

Μετά από μια σειρά στρατιωτικών αποτυχιών, όπως η απώλεια της Νορμανδίας από τους Γάλλους, ο βασιλιάς Ιωάννης αναγκάστηκε να διαπραγματευτεί με τους ευγενείς του. Το έγγραφο που προέκυψε, η Magna Carta, ήταν στην ουσία μια συμφωνία ειρήνης που είχε σκοπό να ικανοποιήσει τα αιτήματα των ευγενών. Ωστόσο, η Magna Carta παρέμεινε για πάντα ως σύμβολο της αντίστασης στην τυραννία και θεμέλιο του συνταγματικού δικαίου.

Μετά τον θάνατο του βασιλιά Ιωάννη το 1216, η Magna Carta επανεκδόθηκε το 1217, το 1225 και το 1297, ώσπου έγινε τελικά μέρος του Αγγλικού δικαίου. Στη σύγχρονη εποχή, η Magna Carta αντηχείται στην Διακήρυξη των ΗΠΑ για την Ανεξαρτησία[2] και στην Οικουμενική Διακήρυξη Δικαιωμάτων του Ανθρώπου[3], ενώ διασώζονται μόνο 4 πρωτότυπα του κειμένου που γράφτηκε το 1215.

Βασικές Διατάξεις

Αν και πολλές από τις διατάξεις της Magna Carta αφορούσαν συγκεκριμένα αιτήματα των ευγενών της μεσαιωνικής Αγγλίας, ορισμένες από αυτές τις αρχές είχαν βαθιά επίδραση στην ανάπτυξη του συνταγματικού δικαίου. Μερικές από τις πιο σημαντικές διατάξεις περιλαμβάνουν:

  1. Κράτος Δικαίου: Η Magna Carta υπογραμμίζει ότι ο βασιλιάς δεν βρίσκεται υπεράνω του νόμου, καθιερώνοντας την αρχή ότι ακόμη και οι μοναρχίες πρέπει να κυβερνούν σύμφωνα με τους υφιστάμενους νομικούς κανόνες. Το άρθρο 39 δηλώνει: «Κανένας ελεύθερος άνθρωπος δεν θα συλληφθεί ή φυλακιστεί… παρά μόνο με δίκαιη κρίση των ομοίων του ή σύμφωνα με το νόμο της χώρας.» Αυτή η διάταξη αποτέλεσε τη βάση για την έννοια της δίκαιης δίκης και εγγυήθηκε ότι τα άτομα δεν θα υφίστανται αυθαίρετη φυλάκιση ή τιμωρία. Βέβαια, εδώ πρέπει να σχολιάσουμε την πρόβλεψη για «ελεύθερους ανθρώπους» σε μια εποχή όπου πολύ μεγάλο μέρος του πληθυσμού θεωρούνταν «περιουσία» των γαιοκτημόνων.
  2. Δίκαιη Δίκη και Habeas Corpus: Το άρθρο 39 εισήγαγε την έννοια του habeas corpus, δηλαδή την νομική αρχή σύμφωνα με την οποία ένα άτομο που συλλαμβάνεται πρέπει να παρουσιαστεί ενώπιον δικαστηρίου για να κριθεί η νομιμότητα της κράτησής του. Αυτή η αρχή αργότερα ενσωματώθηκε σε νομικά κείμενα όπως το Σύνταγμα των ΗΠΑ και ο Νόμος Habeas Corpus του 1679 στην Αγγλία.
  3. Φορολογία και Εκπροσώπηση: Το άρθρο 12 της Magna Carta όριζε ότι δεν μπορεί να επιβληθεί καμία φορολογία χωρίς τη συναίνεση του γενικού συμβουλίου του βασιλείου, καθιερώνοντας έτσι την αρχή της μη φορολόγησης χωρίς εκπροσώπηση. Αυτή η διάταξη αποτέλεσε θεμελιώδες στοιχείο της Αγγλικής Επανάστασης και της Αμερικανικής Επανάστασης[4].
Μακροχρόνια Σημασία

Αν και η Magna Carta αρχικά προοριζόταν να επιλύσει συγκεκριμένα παράπονα, η μακροχρόνια επίδρασή της υπήρξε καθοριστική. Στη διάρκεια των αιώνων, το έγγραφο αναθεωρήθηκε και ερμηνεύθηκε εκ νέου από νομικούς, πολιτικούς και ιστορικούς, ενώ οι βασικές του αρχές ενσωματώθηκαν στο σύνολο του συνταγματικού δικαίου.

Η έμφαση στο κράτος δικαίου και στους περιορισμούς της μοναρχικής εξουσίας επηρέασε στοχαστές της Διαφώτισης, όπως ο John Locke, των οποίων οι θεωρίες για την κυβέρνηση και τα φυσικά δικαιώματα βοήθησαν στο να διαμορφωθεί η φιλοσοφική βάση των σύγχρονων δημοκρατιών. Η θεωρία του Locke ότι η κυβέρνηση πρέπει να βασίζεται στη συναίνεση των κυβερνωμένων και η υποστήριξή του για την προστασία των ατομικών δικαιωμάτων αντηχούν τις αρχές που περιλαμβάνονται στην Magna Carta[5].

Συμπεράσματα

Η Magna Carta δεν είναι απλώς ένα ιστορικό ντοκουμέντο. Eίναι ένα σύμβολο της συνεχιζόμενης μάχης για τη δικαιοσύνη, την ελευθερία και το κράτος δικαίου. Παρόλο που οι άμεσες επιπτώσεις της περιορίστηκαν στην αγγλική μοναρχία, η μακροπρόθεσμη επιρροή της ήταν παγκόσμια, εμπνέοντας συνταγματικές μεταρρυθμίσεις και την προστασία των ατομικών ελευθεριών. Η κληρονομιά του εγγράφου συνεχίζει να χρησιμεύει ως ισχυρή υπενθύμιση ότι ακόμη και οι πιο ισχυροί ηγέτες δεν είναι υπεράνω του νόμου, και ότι οι αρχές της δίκαιης δίκης, της περιορισμένης κυβέρνησης και της εκπροσώπησης είναι θεμελιώδεις για τη διατήρηση των δημοκρατικών αξιών.

Σχόλια – Πηγές

[1] Maddicott, J. R. (2007). The Origins of the Magna Carta. Cambridge University Press.

[2] Declaration of the thirteen united States of America (July 4, 1776). Διαθέσιμο εδώ: https://www.archives.gov/founding-docs/declaration-transcript

[3] Universal Declaration of Human Rights (December 10, 1948). Διαθέσιμο εδώ: https://www.un.org/en/about-us/universal-declaration-of-human-rights

[4] Burgess, G. (2009). The Politics of the Magna Carta. Oxford University Press.

[5] Locke, J. (1690). Two Treatises of Government. Awnsham Churchill.

Πηγή εικόνας

https://1.bp.blogspot.com/-suGaI6dU-g0/X_DU5C4JOYI/AAAAAAAAFGg/5kvJBzSCdvkm-DAuN6WQfJqBJGFXE_HuwCLcBGAsYHQ/w1200-h630-p-k-no-nu/charta%2Bmagna%2B1215.jpg

Βιογραφικό συντάκτριας

* https://greekhumans.com/h-vasia-kesidou-syntaktria-sto-greekhumans/

0 comment 101 views
0 FacebookTwitterEmail

Ο Χόρχε Λανάτα πέθανε αυτή χτες Δευτέρα, αφού νοσηλευόταν για περισσότερους από έξι μήνες στο Ιταλικό Νοσοκομείο και στην Κλινική Νευροαποκατάστασης Santa Catalina.

Ο δημοσιογράφος βρισκόταν υπό αυστηρή ιατρική περίθαλψη για να μετριαστεί η αναπνευστική του ανεπάρκεια.

Πηγή είδησης – φωτογραφίας

https://eltribunodejujuy.com/informacion-general/2024-12-30-15-20-0-murio-el-periodista-jorge-lanata-a-los-64-anos

Η Ομάδα του GreekHumans

0 comment 78 views
0 FacebookTwitterEmail

Πληθώρα εκδηλώσεων σε όλη την Ελλάδα διοργανώνονται κάθε χρόνο κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Η ελληνική παράδοση είναι πολύ πλούσια σε γεύσεις και δρώμενα για την Πρωτοχρονιά.

Παρακάτω, μπορείτε να διαβάσετε μερικά από αυτά:

Το έθιμο της βασιλόπιτας

Βασιλόπιτα, κατά το Ελληνικό έθιμο, ονομάζεται η πίτα που παρασκευάζεται παραμονή της Πρωτοχρονιάς. Περιέχει ένα χρυσό φλουρί (νόμισμα) που σύμφωνα με την παράδοση θα φέρει καλή τύχη σε αυτόν που θα το βρει και κόβεται και μοιράζεται σε οικογενειακή συγκέντρωση αμέσως με τον ερχομό του νέου έτους, συνήθως μετά από φαγοπότι.

Γράφεται πάνω στη Βασιλόπιτα ο αριθμός του νέου έτους με σειρά αποφλοιωμένων αμυγδάλων σοκολάτα ή με ζάχαρη. Έτσι λίγο πριν πάει 24:00 ακριβώς τα μεσάνυχτα την ώρα που κοντεύει να γίνει η αλλαγή του έτους σβήνουν τα φώτα και μετρώντας αντίστροφα από το δέκα μέχρι το ένα και αμέσως μετά ξανανάβουν ευχόμενοι και αντευχόμενοι όλοι χρόνια πολλά και ευτυχισμένο το νέος έτος με το υπερθέαμα πυροτεχνημάτων στον ουρανό.

Η Βασιλόπιτα μπαίνει πάνω στο τραπέζι όπου σταυρώνεται με το μαχαίρι τρεις φορές. Μετά αρχίζει το γλέντι με τραγούδια και χορούς (Ρεβεγιόν Πρωτοχρονιάς). Με τον ερχομό του νέου έτους γιορτάζουν: Ο Βασίλειος, η Βασιλεία, η Βασιλική κ.α. Το κόψιμο της Βασιλόπιτας γίνεται και τις άλλες μέρες του “Δωδεκαήμερου” των εορτών. Υπουργεία, υπηρεσίες, σχολεία γραφεία και σύλλογοι μπορεί να κόβουν βασιλόπιτες μέχρι και τον μήνα Φεβρουάριο.

Το έθιμο της βασιλόπιτας είναι πολύ παλαιό, προέρχεται από εκείνο το τελούμενο στην αρχαία ελληνική εορτή των «Κρονίων» (και αργότερα των ρωμαϊκών «Σατουρναλίων») που παρέλαβαν οι Φράγκοι. Από τον Μέγα Βασίλειο προήλθε η συνήθεια της τοποθέτησης νομίσματος μέσα στη πίτα και της ανακήρυξης ως «Βασιλιά της βραδιάς»* αυτού που το έβρισκε.

Ο Μέγας Βασίλειος σύμφωνα με την παράδοση για να επιστρέψει τα τιμαλφή στους δικαιούχους, μη γνωρίζοντας σε ποιόν ανήκει τι, έδωσε εντολή να παρασκευαστούν μικροί άρτοι εντός των οποίων τοποθέτησε ανά ένα των νομισμάτων ή τιμαλφών και τα διένειμε στους κατοίκους την επομένη του εκκλησιασμού. Κατά άλλο έθιμο, αντί νομίσματος, έβαζαν φασόλι και αυτόν που το έβρισκε τον αποκαλούσαν “φασουλοβασιλιά”.

Στερεά Ελλάδα: «Καμήλες και Ντιβιτζήδες»

Το πάντρεμα της φωτιάς: Μπορεί τα Χριστούγεννα να γίνεται στη Ρούμελη το «αρραβώνιασμα της φωτιάς» την Πρωτοχρονιά ακολουθεί η συνέχεια. Το «πάντρεμα της φωτιάς» που γίνεται τα ξημερώματα της πρωτοχρονιάς. Στο τζάκι την παραμονή της πρωτοχρονιάς μπαίνουν δύο μεγάλα ξύλα. Ο νοικοκύρης φροντίζει να είναι ακριβώς ίδια και να καίγονται το ίδιο. Σύμφωνα με την παράδοση τα δύο ξύλα συμβολίζουν την αλλαγή της ημέρας αλλά και την αλλαγή του χρόνου. Σύμφωνα με την παράδοση όποια ευχή και αν κάνει κάποιος εκείνη τη μέρα ακόμη και… κατάρα, αυτή θα πιάσει τόπο.

Σπούρνι: Σε άλλες περιοχές της Φωκίδας και της Ευρυτανίας αυτό έχει αντικατασταθεί με το «σπούρνι». Ένα μικρό παιδί κάθεται σταυροπόδι μπροστά στο αναμμένο τζάκι, ρίχνει αλάτι πάνω στη φωτιά και κάνει διάφορες ευχές για την οικογένεια, για την υγεία, για τα σπαρτά που σύμφωνα με την παράδοση «πιάνουν τόπο». Αποζημίωση του μικρού παιδιού είναι το πρώτο και καλύτερο κομμάτι «μπακλαβά» που φτιάχνουν οι νοικοκυρές.

Μπακλαβάς: Είτε με καρύδια, που είναι επικρατέστερο, είτε με αμύγδαλα, κάθε σπίτι στη Ρούμελη έχει τον μπακλαβά του. Υπάρχει μάλιστα ανταγωνισμός στις νοικοκυρές για το ύψος που θα έχει το γλυκό τους, το μέγεθος του ταψιού που θα χρησιμοποιήσουν, ενώ τις προηγούμενες ημέρες το ξενύχτι είναι δεδομένο για να ανοίξουν τα χειροποίητα φύλλα.

Το σπάσιμο του ροδιού: Στα χωριά της Νότιας Εύβοιας το πρωί της Πρωτοχρονιάς, η οικογένεια πηγαίνει στην εκκλησία και ο νοικοκύρης κρατάει στην τσέπη του ένα ρόδι, για να το λειτουργήσει. Γυρνώντας σπίτι, πρέπει να χτυπήσει την εξώπορτα -δεν κάνει να ανοίξει ο ίδιος με το κλειδί του- και έτσι να είναι ο πρώτος που θα μπει στο σπίτι, για να κάνει το καλό ποδαρικό, με το ρόδι στο χέρι. Μπαίνοντας μέσα, με το δεξί, σπάει το ρόδι πίσω από την εξώπορτα, το ρίχνει δηλαδή κάτω με δύναμη, για να σπάσει και να πεταχτούν οι σπόροι του παντού και ταυτόχρονα λέει: «με υγεία, ευτυχία και χαρά το νέο έτος κι όσους σπόρους έχει το ρόδι, τόσες λίρες να έχει η τσέπη μας όλη τη χρονιά».

Ποδαρικό: Πολλοί είναι οι κάτοικοι της περιοχής που από την παραμονή λένε σε κάποιο δικό τους άνθρωπο, που τον θεωρούν καλότυχο και γουρλή, να έρθει την Πρωτοχρονιά να τους κάνει ποδαρικό. Μόλις μπει στο σπίτι τον βάζουν να πατήσει ένα σίδερο για να είναι όλοι «σιδερένιοι» και γεροί στη διάρκεια του καινούργιου χρόνου.

Η νοικοκυρά φιλεύει τον άνθρωπο που κάνει ποδαρικό για το καλό του χρόνου. Συνήθως του δίνει μήλα ή καρύδια και μια κουταλιά γλυκό κυδώνι ή ότι άλλο γλυκό έχει φτιάξει για τις γιορτές.

Ο νέος χρόνος πρέπει να βρει τα μέλη της οικογένειας με κάποιο καινούργιο ρούχο, σύμβολο ευημερίας, ενώ μετά το κόψιμο της βασιλόπιτας και αφού μοιραστούν τα δώρα, ξεκινούν τα τυχερά παιχνίδια. Αυτός που θα κερδίσει θα είναι τυχερός για όλη τη νέα χρονιά.

Βασιλόψωμο – Βασιλοκουλούρες: Μέσα σε όλα τα άλλα ξεχωρίζουν το «βασιλόψωμο» και οι «βασιλοκουλούρες» που τρώγονται ανήμερα του Αγίου Βασιλείου. Σε ορισμένες περιοχές εκτός από αλεύρι οι νοικοκυρές βάζουν μέσα ρεβίθι αλεσμένο, ή ακόμη και ντόπιο καλαμπόκι. Βάζουν επίσης βασιλικό και μυρωδικά και πάνω του δημιουργούν διάφορα σχήματα και παραστάσεις, οι οποίες έχουν σχέση με την καθημερινότητα. Αφορούν είτε την παραγωγή και τα χωράφια, είτε την υγεία και τα ακίνητα, είτε την οικογένεια.

«Καμήλες και Ντιβιτζήδες»: πρόκειται για ένα πρωτοχρονιάτικο έθιμο της Ανατολικής Ρωμυλίας που έχει μεταφερθεί στο Νέο Μοναστήρι της Βόρειας Φθιώτιδας. Έχει τις ρίζες του στην αρχαιότητα και παραπέμπει στις γιορτές προς τιμή του Διονύσου, όπου οι πιστοί μεταμφιέζονταν και τιμούσαν τον θεό με σάτιρες και χορούς σε «ξέφρενους» ρυθμούς. Μετά την επικράτηση της χριστιανικής θρησκείας, διαμορφώθηκε ανάλογα για να μπορέσει να διατηρηθεί.

Το δρώμενο Καμήλες και Ντιβιτζήδες (καμηλιέρηδες) είναι ένα από τα πιο γνωστά πρωτοχρονιάτικα έθιμα της ανατολικής Ρωμυλίας. Εξίσου διαδεδομένο είναι στον Πόντο, τη Μικρά Ασία, τα Βαλκάνια, και σε χώρες όπως η Ρουμανία, η Ουγγαρία και η Σλοβενία.

Οι ντιβιτζήδες ντύνονται με προβιές και φορούν στο κεφάλι το καούκι που είναι καπέλο και μάσκα μαζί, είναι φτιαγμένο από «κιτσιά» (αρνίσιο μαλλί), στολισμένο με καθρεφτάκια (για τον ξορκισμό των πνευμάτων) και πολύχρωμες κορδέλες. Στη θέση των δοντιών έχουν «αρμάθες» από ξερά φασόλια. Στη μέση και τα πόδια φορούν μικρά κουδουνάκια που δημιουργούν θόρυβο όταν χορεύουν ή τσακώνονται. Στα χέρια κρατούν το «τοπούζ’» (ξύλινο ρόπαλο) το οποίο χτυπούνε χάμω εκβιάζοντας, κατά κάποιον τρόπο, τη γονιμότητα της γης.

Η καμήλα είναι μια ξύλινη κατασκευή σκεπασμένη με «τσόλι» (υφαντό από τραγίσιο μαλλί), με έναν μακρόστενο λαιμό από προβιά, όπως και το κεφάλι της, με κρεμασμένα πολλά μεγάλα μπρούτζινα κουδούνια (τούτσα).

Ο θόρυβος των κουδουνιών, καθώς η καμήλα κουνιέται, συντελεί στο ξύπνημα της φύσης από τη χειμωνιάτικη νάρκη.

Η καμήλα στερεώνεται με ζωνάρια δεμένα σταυρωτά πάνω στο ανθρώπινο σώμα και ζυγίζεται με τέχνη για να μη γέρνει και κουράζει τον «καμιλτζή». Οι ντιβιτζήδες, η καμήλα, ο γκαϊντατζής ή ο φιουρτζής (παίζει φλογέρα) συνοδεύουν την παραμονή της Πρωτοχρονιάς τις σάρτες (χορωδίες) από σπίτι σε σπίτι.

Μετά την πρωτοχρονιπάτικη λειτουργία στην πλατεία του Ν. Μοναστηρίου οι ντιβιτζήδες, οι καμήλες και οι μουσικοί θα ανοίξουν το χορό στην πλατεία του χωριού. Λίγο αργότερα στον κύκλο θα πιαστούν κάτοικοι και επισκέπτες, χορεύοντας κυρίως ζωναράδικο και συγκαθιστό. Το γλέντι ολοκληρώνεται αργά το απόγευμα με τη μάχη των ντιβιτζήδων με τις καμήλες, αλλά τα οι χοροί συνεχίζονται όλη την ημέρα στις ταβέρνες του χωριού.

Χανιά: Το έθιμο της “καλής χέρας”

Τα παραδοσιακά κάλαντα, η υποδοχή του νέου έτους με βεγγαλικά και εκδηλώσεις σε πλατείες και η τήρηση του εθίμου της «πρωτιάς» κυρίως για τα παιδιά που έρχονται στον κόσμο μετά την έλευση του νέου έτους αποτελούν και για τους κατοίκους της δυτικής Κρήτης αναπόσπαστο κομμάτι της περιόδου της Πρωτοχρονιάς. Στα Χανιά την παραμονή της πρωτοχρονιάς από νωρίς το πρωί μέχρι και αργά το απόγευμα σημείο συνάντησης πολλών είναι τα παραδοσιακά στέκια της δημοτικής αγοράς ωστόσο το αδιαχώρητο επικρατεί και σε όλα τα καταστήματα εστίασης.

Την τιμητική τους έχουν τα μικρά παιδιά επισκέπτονται νονούς, παππούδες, θείους για να τους κάνουν το ποδαρικό και να «εισπράξουν» την «καλή χέρα». Σήμερα όπως και σε άλλες περιοχές της χώρας η επίσκεψη συνοδεύεται από χρηματικό ποσό που δίνει συνήθως ο παππούς, η γιαγιά, ο νονός στο παιδί. Ωστόσο παλαιότερα, η «καλή χέρα» ήταν ένα σπιτικό γλύκισμα που το έφτιαχναν οι νοικοκυρές, όπως κουραμπιέδες, μελομακάρονα και δίπλες. Το χτύπημα της καμπάνας το πρωί της Πρωτοχρονιάς, κυρίως στην ύπαιθρο, «φέρνει» μικρούς και μεγάλους μετά την εκκλησία να παίρνουν ο κάθε ένας από μια πέτρα, να κάνουν το σταυρό τους και να την πηγαίνουν μέχρι το σπίτι.

Το σπάσιμο του ροδιού αλλά και της ασκελετούρας (άγριο φυτό που μοιάζει με μεγάλο κρεμμύδι) αποτελούν για τους κρητικούς ιδιαίτερα σημεία αναφοράς. Ακόμα και σήμερα σε πολλά κρητικά σπίτια τα παιδιά κρεμάνε στο τζάκι μια άδεια κάλτσα με την προσμονή το ξημέρωμα της Πρωτοχρονιάς να βρουν μέσα σε αυτή το δώρο που περιμένουν από τον Άγιο Βασίλη.

Κρήτη: Κρεμμύδι για γούρι

Το σκυλοκρέμμυδο ή κρεμμύδα (scilla matirima) είναι συνηθισμένο άγριο φυτό της Κρήτης που μοιάζει με μεγάλο κρεμμύδι. Τα ζώα δεν το τρώνε γιατί έχει δηλητήριο που μπορεί να προκαλέσει δερματικό ερεθισμό από επαφή. Ακόμα και να το βγάλεις απ’ τη γη και να το κρεμάσεις, δεν παύει να βγάζει νέα φύλλα και άνθη.

Ο λαός πιστεύει ότι αυτή τη μεγάλη ζωτική δύναμη μπορεί να τη μεταδώσει σε έμψυχα και άψυχα, γι’ αυτό την πρωτοχρονιά κρεμά σκυλοκρέμμυδο στα σπίτια του.

Μακεδονία: Το έθιμο των Μωμόγερων

Το έθιμο προέρχεται από Πόντιους πρόσφυγες και η ονομασία του προέρχεται από τις λέξεις μίμος ή μώμος και γέρος. Οι πρωταγωνιστές του φορούν προβιές ζώων και μάσκες ενώ ιδιαίτερο είναι το ενδιαφέρον ενός δρώμενου όταν συναντώνται διαφορετικές ομάδες μωμόγερων που οφείλουν να αντιπαρατεθούν σε μια μάχη όπου θα κερδίσει ο καλύτερος και ο χαμένος θα δηλώσει υποταγή.

Μυτιλήνη: Παραμονή Πρωτοχρονιάς με “αμίλητο νερό”

Παραμονή της Πρωτοχρονιάς στη Μυτιλήνη και με το γύρισμα του χρόνου από όλες τις γωνιές της πόλης ξεκινούν παρέες με κατεύθυνση τη μικρή εκκλησιά της Παναγιάς της Φανερωμένης, στη βόρεια πλευρά της πόλης.

Οι βρύσες στο κέντρο της εκκλησιάς τρέχουν ασταμάτητα νερό, με το οποίο οι πιστοί αφού προσκυνήσουν την εικόνα της Παναγιάς με το Χριστό στην αγκαλιά που παίζει σαν τόπι τη γη, «νίβονται», βρέχουν δηλαδή το πρόσωπο τους. Στη συνέχεια γεμίζουν με «αγίασμα» το νερό, δηλαδή από τις βρύσες, το σκεύος που έχουν μαζί τους (πήλινο παλιότερα) και με ένα λιόκλαδο μέσα ή ένα κλαδί από μυρτιά οδεύουν στο σπίτι τους για το «ποδαρικό».

Απαραίτητη προϋπόθεση για να πετύχει το «ποδαρικό» είναι αυτός που μεταφέρει το νερό να το κάνει χωρίς να μιλήσει. Να ‘ναι δηλαδή το νερό «αμίλητο».

Ακολουθεί το «ποδαρικό» στο σπίτι από το «αφεντικό» του ή το μεγαλύτερο σε ηλικία μέλος της οικογένειας. Το λιόκλαδο ή το κλαδί της μυρτιάς στερεώνεται στην πόρτα. Το ρόδι σπάει με δύναμη στο κεφαλόσκαλο κι η πέτρα για να’ ναι όλοι γεροί «σαν την πέτρα» πετιέται μαζί με κέρματα μέσα στο σπίτι. Ακολουθεί το ράντισμα των χώρων του σπιτιού με το «αμίλητο» νερό.

Το έθιμο τηρείται και στις ημέρες μας, ενώ στη σημερινή του μορφή ακολουθείται μετά το 1922. Ως τότε το «αμίλητο» νερό το έπαιρναν από οιαδήποτε δημόσια βρύση της πόλης. Μετά το 1922 το Μυτιληνιό έθιμο ταυτίστηκε με το Αιβαλιώτικο, το οποίο έλεγε πως το νερό το έπαιρναν από το μεγάλο Αγίασμα της Μικρασιατικής πόλης, της Παναγίας της Φανερωμένης. Το χτίσιμο στα τέλη της δεκαετίας του 1920 της μικρής εκκλησίας της Παναγίας της Φανερωμένης ως θύμηση του Αιβαλιώτικου προσκυνήματος έκανε όλους τους Μυτιληνιούς, ντόπιους και πρόσφυγες να παίρνουν το νερό για το «ποδαρικό» του σπιτιού ή του μαγαζιού τους από το προσφυγικό προσκύνημα.

Χίος: Τα Αγιοβασιλιάτικα καραβάκια την παραμονή της Πρωτοχρονιάς

Τα «καραβάκια των ευχών 2019!» σαλπάρουν και φέτος παραμονή Πρωτοχρονιάς, από το 1ο Γυμνάσιο Χίου, και μέσω του εμπορικού δρόμου της πόλης της Απλωταριάς θα «δέσουν» στην πλατεία Πλαστήρα.

Σε περίπτωση κακών καιρικών συνθηκών, η όλη εθιμική εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στην κεντρική αίθουσα του 1ου Γυμνασίου και αμέσως μετά, θα γίνει το πέρασμα από την Απλωταριά με κατεύθυνση την πλατεία Πλαστήρα, για μία τελική, μικρής διάρκειας, συγκέντρωση.

Στη συνέχεια, μαθητικές ομάδες από σχολεία της Χίου, θα τραγουδήσουν τους επαινετικούς και σατιρικούς στίχους που έχουν ετοιμάσει για να υποδεχθούνε όλοι μαζί οι συμμετέχοντες το νέο έτος.

Το έθιμο ξεκίνησε από τα καράβια που πάντα οι Χιώτες ναυτικοί στην πλειοψηφία τους στόλιζαν στα σπίτια τους. Στις αρχές του 20ου αιώνα και πάντως μετά την απελευθέρωση της Χίου το 1912 μικροί μαθητές των σχολείων της πόλης άρχισαν να κατασκευάζουν μικρά αντίγραφα πολεμικών πλοίων σε ένδειξη τιμής και μνήμης στον απελευθερωτικό στόλο. Με τα χρόνια τα παιδιά άρχισαν να συνεργάζονται και να κατασκευάζουν μοντέλα πλοίων, με εντυπωσιακά αποτελέσματα.

Ο ανταγωνισμός των παιδιών για το μεγαλύτερο και καλύτερο βαπόρι άρχισε να φέρνει τις ομάδες και τις δημιουργίες τους την παραμονή της Πρωτοχρονιάς στην κεντρική πλατεία. Κάποια στιγμή, και με τη συνοδεία μουσικής και τραγούδια «παινέματα» (επίκαιρα στιχάκια και λόγια που οι ίδιοι έγραφαν), παρουσιάζονταν το καράβι στον κόσμο.

Στη δεκαετία του 1970 η Περιηγητική Λέσχη Χίου έδωσε νέα πνοή δίνοντας μορφή εθιμικού διαγωνισμού στα «βαποράκια».

Από τότε κάθε παραμονή Πρωτοχρονιάς, παρουσιάζονται τα αγιοβασιλιάτικα καραβάκια της Χίου με εντυπωσιακά πλέον αποτελέσματα.

Πελοπόννησος: Το σπάσιμο του ροδιού

Το σπάσιμο του ροδιού: Το πρωί της Πρωτοχρονιάς, η οικογένεια πηγαίνει στην εκκλησία και ο νοικοκύρης κρατάει στην τσέπη του ένα ρόδι, για να το λειτουργήσει. Γυρνώντας σπίτι, πρέπει να χτυπήσει το κουδούνι της εξώπορτας – δεν κάνει να ανοίξει ο ίδιος με το κλειδί του – και έτσι να είναι ο πρώτος που θα μπει στο σπίτι, για να κάνει το καλό ποδαρικό, με το ρόδι στο χέρι.

Μπαίνοντας μέσα, με το δεξί, σπάει το ρόδι πίσω από την εξώπορτα, το ρίχνει δηλαδή κάτω με δύναμη, για να σπάσει και να πεταχτούν οι ρώγες του παντού και ταυτόχρονα λέει: «με υγεία, ευτυχία και χαρά το νέο έτος κι όσες ρώγες έχει το ρόδι, τόσες λίρες να έχει η τσέπη μας όλη τη χρονιά».

Τα παιδιά μαζεμένα γύρω-γύρω κοιτάζουν οι ρώγες, αν είναι τραγανές και κατακόκκινες. Όσο γερές κι όμορφες είναι οι ρώγες, τόσο χαρούμενες κι ευλογημένες θα είναι οι μέρες που φέρνει μαζί του ο νέος χρόνος.

Θάσος: Το σκόρπισμα των φύλλων

Πρόκειται για ένα πολύ παλιό έθιμο κατά τη διάρκεια του οποίου όλοι κάθονται γύρω από το αναμμένο τζάκι, τραβούν την ανθρακιά προς τα έξω και ρίχνουν γύρω στ’ αναμμένα κάρβουνα, φύλλα ελιάς, βάζοντας στο νου τους από μια ευχή, χωρίς όμως να την πουν στους άλλους. Όποιου το φύλλο γυρίσει περισσότερο, εκείνου θα πραγματοποιηθεί και η ευχή του.

Πηγή είδησης – εικόνας

https://www.stereanews.gr/2024/12/ta-ethima-tis-protoxronias-apo-akri-se-akri-pou-epiviosan-mexri-k-simera/

Η Ομάδα του GreekHumans

0 comment 75 views
0 FacebookTwitterEmail

Στο πλαίσιο της «άφιξης» του νέου έτους, σας ευχόμαστε ολόψυχα:

Ευτυχισμένος ο νέος χρόνος, το έτος 2025!!!

Ο νέος χρόνος χρόνος να φέρει ελπίδα – ευημερία – ευτυχία!

Η Ομάδα του GreekHumans

0 comment 124 views
0 FacebookTwitterEmail

Σε συνθήκες προγενέστερων ετών λόγω της χιονόπτωσης που σημειώθηκε στο χωριό, αναβίωσε το πρωί της Πέμπτης 26 Δεκεμβρίου το έθιμο της τσιγαρίδας στην Άκρη Ελασσόνας.

Συγκεκριμένα Μπισιρτσιώτες κάτοικοι και απόδημοι που βρέθηκαν στο χωριό για τις εορτές του Δωδεκαημέρου, συντάχθηκαν στις 12:00 το πρωί στην σας πλατεία προκειμένου να απολαύσουν το πατροπαράδοτο Χριστουγεννιάτικο έδεσμα. Στο πλαίσιο αυτό όσοι βρέθηκαν σε αυτή γεύθηκαν τα τσιγαρίδες και την τηγανιά, με το κρασί να ρέει άφθονο. Ωστόσο λόγω της χιονόπτωσης και του ψύχους, τα καζάνια στήθηκαν κάτω από υπόστεγο, με την κοινή τράπεζα να στήνεται στο καφενείο του κ. Δημητρίου Γκαντάρα.

Παράλληλα όπως γνωστοποίησε μέσω ανακοίνωσης που εξέδωσε ο ΜΕΣ Άκρης ανήμερα της Πρωτοχρονιάς, την Τετάρτη 1 Ιανουαρίου 2025 θα αναβιώσουν “Μπαμπαλιούρια”, ενώ θα ακολουθήσει κοπή παραδοσιακής Θεσσαλικής βασιλόπιτας, την οποία θα φτιάξουν οι γυναίκες του χωριού, αλλά και πατσάς, καθώς και άφθονο κρασί.

https://www.facebook.com/share/v/1Ae7Uax933/

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο μορφωτικός εκπολιτιστικός σύλλογος Άκρης προβαίνει στην διάθεση των ημερολογίων του 2025 που έχει εκδώσει.

Πηγή πληροφόρησης – φωτογραφίας

https://sevendaypress.blogspot.com/2024/12/blog-post_26.html

Η Ομάδα του GreekHumans

0 comment 78 views
0 FacebookTwitterEmail

Δείτε το πρωτοσέλιδο του GreekHumans για το μήνα Δεκέμβριο 2024.

Όλα μας τα πρωτοσέλιδα εδώ

https://greekhumans.com/category/information/1stpages/

Αναλυτικά οι στήλες μας στους παρακάτω συνδέσμους

https://greekhumans.com/category/latest-news/

https://greekhumans.com/category/small-texts/

https://greekhumans.com/category/interviews/

https://greekhumans.com/category/arthrography/

Η Ομάδα του GreekHumans

0 comment 185 views
0 FacebookTwitterEmail

Την πραγμάτωση του βρήκε σήμερα το σύνθημα “Βασίλισσα σε θέλουνε ακόμα και οι νεκροί σου” καθώς εγκαινιάστηκε το μνημείο των αποβιωσάντων μελών της “βυσσινί” ιδέας στο AEL FC Arena.

Ο λόγος για ένα μνημείο αφιερωμένο στο “κλαμπ του παραδείσου”. Ειδικότερα σε όλους όσους, προέδρους, ποδοσφαιριστές και φιλάθλους οι οποίοι προσέφεραν στην ομαδα από την δημιουργία της μέχρι σήμερα και απεβίωσαν πρόωρα. Στο πλαίσιο αυτό και παρουσία πλήθους φιλάθλων της ΑΕΛ και σύσσωμης της Λαρισαϊκής κοινότητας πραγματοποιήθηκαν σήμερα τα αποκαλυπτήρια του, στον περιβάλλοντα χώρο του γηπέδου της ΑΕΛ, στην περιοχή του Μεζούρλου.

Συγκεκριμένα παρόντες στην τελετή μεταξύ άλλων ήταν ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας, Κουρέτας και ο δήμαρχος Λαρισαίων, Αθανάσιος Μαμάκος, ο πρόεδρος της ΠΑΕ ΑΕΛ, κ. Αχιλλέας Νταβέλης, ο αντιπρόεδρος κ. Γιάννης Νταβέλης, ο πρόεδρος της ερασιτεχνικής ΑΕΛ, κ. Λαμπρός Ιωακείμ, παλαίμαχοι και νυν ποδοσφαιριστές της, καθώς και οι οργανωμένοι φίλαθλοι της ομάδας.

Αναφορικά με την δομή του μνημείου αυτό αποτελείται από κίτρινες, βυσσινί και άσπρες ασημί μπάλες. Ακριβέστερα οι κίτρινες μπάλες είναι για τους προέδρους, οι βυσσινί για τους ποδοσφαιριστές και οι άσπρες με ασημί για τους φιλάθλους φιλάθλους. Παράλληλα δίπλα σε κάθε μπάλα υπάρχει μια επιγραφή με τα στοιχεία του καθενός και ένα qr code το οποίο αν σκαναριστει αποκαλύπτεται το βιογραφικό του στην ομάδα.

Πηγή πληροφόρησης – φωτογραφίας

https://larissagera.blogspot.com/2024/12/blog-post_21.html

Η Ομάδα του GreekHumans

0 comment 100 views
0 FacebookTwitterEmail